Hyvät ratkaisut

Työhyvinvointia kehitetty yhdessä henkilöstön kanssa

Yrityksellemme on laadittu oma työhyvinvointitarjotin, henkilöstön ideakilpailun pohjalta. Tarjottimelle poimittiin parhaat ehdotukset ja niistä muodostui viisi moduulia:

1. Toimiva työpaikka
  2. Ergonomiaa, ja tauottamista ja hyvinvointia tukevat työkalut
  3. Liikuntaan aktivointi
  4. Hyvinvointiluento ja kuntotesti/lajikokeilu
  5. Yhteiset tilaisuudet työporukalla

Ruduksen TYHY-tarjotin 2014 >>

Yrityksemme tavoitteena on sopia yhdessä työpaikan henkilöstön kanssa vuosittain

• jostakin päivittäiseen toimintaan liittyvästä työhyvinvointia parantavasta asiasta, mihin kiinnitetään huomiota jatkossa.
  • vähintään yksi, pääosin työajalla järjestettävä työhyvinvointia ja yhteishenkeä edistävä tilaisuus.

Joka toinen vuosi sovimme henkilöstökyselyn paikallisista jatkotoimenpiteistä (1-2 asiaa).

Keväällä 2014 Rudus kuntoon – työhyvinvointiohjelman jatkona järjestettiin pilottina työmaatreenikisa betonituotetehtailla. Eteran rakennuspuolen treeniä teki noin 170 henkilöä kuukauden päivät, osa jopa kahdesti päivässä koko tehtaan voimin.

Rudus-

Henkilöstöä on aktivoitu liikunnan pariin

Yrityksemme palvelutoimintojen henkilöstö osallistui HeiaHeia-kampanjaan keväällä 2012. Kampanjan osallistumisen tavoitteena oli aktivoida vähän liikkuvia henkilöitä. Osallistujien tavoitteena oli liikkua yhdessä 1000 tuntia ja jos tavoite täyttyi, niin arvottiin liikuntaseteleitä osallistuneiden kesken. Kisaa käytiin eri osastojen välillä ja voittanut osasto palkittiin. Kampanjasta saadun palautteen mukaan osallistujat saatiin innostettua, mutta kaikille se ei kuitenkaan toiminut. Osa ei halunnut jakaa liikuntasuorituksiaan muiden kanssa tai koki asian vähän painostuksena.
NCC-

Yleistä HeiaHeia.com-verkkopalvelusta

HeiaHeia.com-verkkopalvelu on maksuton ja kaikille avoin. Oman profiilinsa voi pitää kaikkien nähtävänä tai rajata näkyvyyden vain omille ystäville tai vain itselleen. Ystävien suorituksia voi kannustaa peukuin tai virtuaalilahjoin. HeiaHeian maksulliset palvelut ovat eri tarkoituksiin räätälöityjä versioita kaikille avoimesta peruspalvelusta. Asiakkaiksi halutaan yhteisöjä, järjestöjä ja yrityksiä, jotka tarvitsevat yhteisöllisen työkalun liikunnan seurantaan ja kannustamiseen. HeiaHeia soveltuu myös erilaisten joukkueiden, valmennusryhmien, kuntosalien ja personal trainerien yhteydenpitokanavaksi.